Veelgestelde vragen

Kunnen we op de feestavond gebruik maken van de installatie en microfoon? Ja dat is altijd mogelijk. Bij bedrijfsfeesten, verjaardagen of bruiloften hebben we altijd graag een vast aanspreekpunt op de avond zelf. Aan het begin van de avond horen we wat er evt. gepland is. Een powerpoint presentatie met geluid, een lied of een speech ed. Hiervoor hebben we altijd een draadloze microfoon ter beschikking en/of een beamer te huur. Op de meeste feesten worden onderbrekingen aan het begin van de avond gepland. We draaien meestal een eerste uur van een feest achtergrond (lounge) muziek. Indien de contactpersoon aangeeft dat er iets moet gebeuren begeleiden we dat. Indien er voor een stukje een laptop aangesloten dient te worden op ons mengpaneel dan is dat altijd mogelijk. Neem daarvoor voor de zekerheid ook zelf een snoertje mee van de laptop naar het mengpaneel. In het mengpaneel gaan tulp aansluitingen. (een rood en wit stekkertje zoals ook aan een cd speler zit). Zorg ervoor dat iemand de laptop ruim van te voren uittest en klaarzet. Soms duurt het lang om beeld te krijgen. Als na een a anderhalf uur rustige muziek (en evt stukjes) het dansgedeelte is gestart en de dansvloer goed vol staat is het niet handig te onderbreken voor een stukje of een speech.

Hoe starten jullie het dansgedeelte? Meestal starten we het feest nadat we één of anderhalf uur rustige achtergrond muziek hebben gedraaid. De mensen zijn binnen en het feest kan beginnen. Een mooi moment is altijd (indien er stukjes zijn) te starten direct als de laatste speech of stukje is afgelopen. De mensen staan vaak al op de dansvloer. Het volume gaat harder, de extra lichteffecten op de dansvloer gaan aan en we brengen een klein beetje rook in de zaal om de lichtbundels te accentueren. En het feest is begonnen. Soms starten we het dansgedeelte ook spontaan. We zien dat mensen zin hebben om te dansen, doen het volume al iets harder en de grotere lichteffecten aan. Op een bruiloft wordt vaak met een openingsdans gestart. Hoe we starten is helemaal aan het bruidspaar. Bij ongeveer 70% van de bruiloften starten we het feest met een openingsdans van het bruidspaar. De ceremoniemeester of de DJ’s vragen het bruidspaar op de dansvloer en starten hun plaat. Soms heeft een bruidspaar iets ingestudeerd op een bepaalde versie van een plaat. Daarom vragen wij de feestgevers ook altijd voor de extra zekerheid de beginplaat op een gebrande cd mee te nemen. In ongeveer 30% van de gevallen starten we het dansgedeelte spontaan. We zien dat mensen zin hebben om te dansen, doen het volume al iets harder en de lichteffecten aan. Ook starten we op een bruiloft vaak spontaan na een laatste stukje of lied, door er daarna direct een goede dansplaat in te gooien. Iedereen staat (vanwege het lied) al op de vloer en het feest is begonnen.

Kan iedereen verzoekjes aanvragen? En draaien jullie die dan? We leggen op ieder feest altijd pen en papier neer waarop gasten verzoekjes kunnen noteren. Indien het dansbare platen zijn waarvan we denken dat ze zullen aanslaan, draaien we ze snel. Indien we inschatten dat we met een verzoekje de helft van de dansvloer zullen kwijtraken, draaien we m niet meteen, maar wellicht op later moment als het wel past.

We sturen feestgevers van te voren altijd onze database waaruit ze 20 tot 50 verzoekjes kunnen aankruisen die ze willen horen. We weten dan meteen waarmee we jullie een groot plezier doen. Indien er in onze database bepaalde platen ontbreken die je wel graag wilt horen, neem die dan zelf mee op een gebrande audio cd. De contactpersoon kan deze cd aan het begin van de avond aan de DJ’s afgeven. Heb je als feestgever op de avond zelf een ingeving voor een bepaalde plaat. Laat het ons meteen weten en we draaien ‘m zo snel mogelijk.

Kunnen we ook platen aangeven die we niet willen? Je kunt als feestgever van te voren ook altijd aangeven als je bepaalde platen niet wilt horen. Daar houden we ook rekening mee. Het komt vaak voor dat feestgevers bijvoorbeeld geen Hollandse meezingers willen horen. Zoals nummers van Frans Bauer. Als gasten die dan aanvragen draaien we het niet. Kunnen we ook aangeven als het te hard of te zacht gaat? Dixo Balthazar is geen disko die met een vrachtauto vol grote speakers aan komt rijden en waarbij het altijd hard moet. Integendeel. We hebben nieuwe actieve JBL speakers die op oorhoogte komen te staan en op de dansvloer een mooi geluid en volume geven om op te dansen. We richten ze op het midden van de dansvloer. Rondom de dansvloer kan men daardoor meestal nog goed met elkaar praten. Op de meeste feesten voelen we het volume goed aan. Maar mocht het toch te hard gaan (of te zacht) laat het ons meteen weten zodat we het direct kunnen aanpassen. Het is jullie feest! Omdat verschillende mensen soms verschillende verzoeken hebben mbt volume (ouderen willen het zachter en jongeren op een feest soms harder) reageren we niet op iedereen, maar alleen op de feestgevers of ceremoniemeester.

Kunnen we langer doorgaan? Voor de afgesproken prijs draaien we maximaal 4,5 uur. Indien een feest korter duurt blijft de prijs gelijk indien u langer wilt doorfeesten kan dat altijd. Geef minimaal een kwartier voor de afgesproken eindtijd aan dat u langer door wilt gaan. U betaalt daarvoor per half uur €50,-

Kunnen jullie als disco eerder opbouwen? Bijv. voor het diner? Dixo Balthazar komt altijd een uur voor het feest aan en heeft een uur opbouwtijd nodig. Veel feesten starten bijvoorbeeld om 20 uur. We zijn dan om 19 uur aanwezig. Onze standaard draaitijd is dan tot 0.30 uur. Daarna komt er €50 per half uur bij. Opbouwen doen we in stilte en kan zelfs tijdens een diner georganiseerd worden. Indien u ons eerder wilt laten opbouwen kan dat. We bouwen dan bijvoorbeeld vanaf 17 uur op en staan dan om 18 uur startklaar. Tot 22.30 rekenen we dan onze standaardprijs. Daarna komt er 50,= per half uur bij. We kunnen dan tijdens het eten achtergrondmuziek / lounge muziek draaien.

Waarom verschillen prijzen van Drive ins zo? Ik kom prijzen tegen van € 250 tot € 2.000,= De prijs wordt bepaald door een aantal factoren: Onder de pak-hem-beet 500 euro kun je geen professionele drive in disco verwachten: naast goede nieuwe apparatuur (en reserve-apparatuur), jarenlange ervaring, kennis van zaken, een goede bus, goed kunnen inspelen op het publiek, de zekerheid dat het een goed feest wordt is ook prijsbepalend hoe vaak iemand gevraagd wordt. Er zijn altijd goedkopere goedbedoelde amateur DJ’s te vinden. Maar de vraag is dan of het een evengoed feest wordt. Dixo Balthazar garandeert een hoge kwaliteit, een goede afstemming van de muziek op het publiek en een mooie mix. Een bekend spreekwoord is “If you pay peanuts, you get monkeys!”

Moet ik zelf iets regelen? Balthazar werkt met algemene voorwaarden. De belangrijkste voorwaarden zijn; De afstand vanaf het laad- en lospunt tot de plaats van optreden mag niet meer dan 25 meter bedragen en moet vrij zijn van obstakels. Indien de afstand meer dan 25 meter bedraagt en/of obstakels zoals trappen bevat dient opdrachtgever te zorgen voor minimaal twee nuchtere personen om mee te helpen, zowel voor als na het optreden. Indien deze niet (nuchter) aanwezig zijn om te helpen rekent Balthazar hiervoor €200,= extra. Indien gewenst dient opdrachtgever zorg te dragen voor een eenvoudige maaltijd voor maximaal drie personeelsleden van de drive in discotheek (tenzij anders vermeld). Balthazar is gerechtigd op ieder feest twee mensen uit te nodigen om te komen kijken en te luisteren. Dit is een service die de disco aan alle potentiële klanten biedt met een optie. Verder moet er een randaarde stopcontact zijn (gewoon 220 Volt) in de buurt van de dj en dient de zaal een stevige tafel klaar te zetten.

Wat als de DJ ziek wordt? Bij Dixo Balthazar gaat zekerheid boven alles. We hebben reserve cd spelers, nieuwe apparatuur, een goede bus, nieuwe energiezuinige LED lichteffecten en zelfs reserve DJ’s. We werken namelijk met meerdere freelance Balthazar DJ’s. Indien er iemand onverwacht ziek zou worden valt een ander in. We hebben afgelopen 15 jaar nog nooit hoeven afzeggen vanwege ziekte. Bij andere disco’s is dat vaak niet zo. We worden soms benaderd door zenuwachtige ceremoniemeesters of we het aankomend weekend of op dezelfde avond zelf kunnen invallen voor een ziek geworden DJ.

Wat als wij vanwege omstandigheden moeten annuleren?
Omdat Dixo Balthazar de datum voor u heeft vrijgehouden en andere verzoeken voor die datum niet kan honoreren zijn bij annuleren kosten verschuldigd. Indien u eerder dan 30 dagen voor het feest annuleert rekenen we 50% annuleringskosten. Indien later dan 30 dagen tot een week voor de datum annuleert rekenen we 75% en indien u een week voor de feestdatum annuleert rekenen we 100%.Kijk voor alle voorwaarden ook eens op onze algemene voorwaarden op de site.

Kunnen we een keer sfeer komen proeven op een feest? Dixo Balthazar heeft een gratis kijkservice en geeft klanten de mogelijkheid om een keer op een ander feest sfeer te komen proeven. Maximaal een stel per feest en altijd tussen 22.30 en 23 uur. Hiervoor dient wel een afspraak gemaakt te worden. Vaak zitten deze kijkavonden namelijk ook al ver van te voren vol. Op een kijkavond krijgt u een idee van de installatie. U hoort hoe (mooi) de installatie klinkt, hoe (sfeervol) de lichteffecten zijn en hoe we inspelen op het publiek. Natuurlijk kan uw muzieksmaak heel anders zijn als op het feest waar u komt kijken. Maar op uw feest sluiten we weer aan op uw wensen en op uw gasten. de lichteffecten van Balthazar te Beauforthuis Kunnen we de details doorspreken in een persoonlijk gesprek? Indien u als feestgever ons vastlegt sturen we ongeveer twee maanden voor het feest een standaard vragenlijst toe met de belangrijkste vragen en de database met veelaangevraagde verzoekjes. Nadat de antwoorden zijn teruggestuurd en de muziekwensen uit de database zijn aangevinkt mailen we of bellen we nog voor de laatste details. Indien u het als klant op prijs stelt daarnaast nog een persoonlijk gesprek te hebben kan dat altijd. We rekenen daarvoor dan € 50,= per uur (excl reiskosten en btw).

Heeft Balthazar referenties? Dixo Balthazar is bijzonder trots op de reacties in haar gastenboek en de aanbevelingen op linkedin. Indien u als klant erg tevreden bent over de draaikunsten van de DJ’s horen we dat uiteraard graag op de avond zelf. We komen op de avond zelf meestal ook altijd een keer langs om te vragen of alles naar wens is. Dixo Balthazar stuurt na een feest ook altijd een korte enquête toe, waarop u eventuele opmerkingen en feedback kunt geven. Hierop scoren we gemiddeld een 8,5 voor de muziekkeuze, geluid en lichteffecten. Deze feedback is voor ons zeer waardevol. U doet ons ook altijd een groot plezier door aan de feestlokatie door te geven dat de muziek helemaal naar wens was.

Bijzonder blij zijn we met onderstaande reacties van zaaleigenaren waar we veel draaien:
Een aanbeveling van Martin Vastenhout directeur van Fort Vechten op onze linkedin pagina: “Disko Balthazar draait onder leiding van Mattheus al sinds 2000 op Fort Vechten. Ze hebben voor ons op honderden feestjes gedraaid. Van de gasten hebben we in al die jaren alleen maar positieve reacties gehad.”

Een reactie van Lidwien Vork, directeur Beauforthuis te Austerlitz op onze linkedin pagina: “We werken al 15 jaar heerlijk samen. Nooit gezeur, we helpen elkaar waar we kunnen. Ze organiseren geweldige evenementen en hun klanten zijn altijd bijzonder tevreden. Klanten kunnen altijd hun specifieke wensen opgeven en er wordt goed naar hen geluisterd. Bovendien is het heel gezellig om met ze te werken. Ik kijk er iedere keer weer naar uit.”

 Een reactie van Robert van der Horst, manager StayOkay Bunnik: “Bij Stayokay Utrecht – Bunnik is al vele jaren DIXO Balthazar verantwoordelijk voor de goede sfeer tijdens vele feesten, bruiloften en partijen. De samenwerking verloopt uitstekend. Goed, snel en efficiënt. De communicatie tussen Balthazar, gasten en Stayokay is altijd goed. De gasten zijn altijd zeer enthousiast over de sfeer, muziekkeuze en de aantrekkelijke prijs. Wij kunnen Balthazar zeker aanbevelen en hopen op nog vele goede jaren van prettige samenwerking”

Comments are closed.